Happy Sailor kwartaalmagazine voor alle watersporters

Henk de Velde :

"Ik zat 44 uur vastgebonden aan het roer!"

Lees meer in Happy Sailor Magazine editie: vaarseizoen 2014
Kings of the North, 2022
Happy Sailor kwartaalmagazine voor de watersport
Slim Nederlands design: Barracuda Retro Cruiser!
Slim Nederlands design: Barracuda Retro Cruiser!
Slim Nederlands design: Barracuda Retro Cruiser!
Slim Nederlands design: Barracuda Retro Cruiser!
Slim Nederlands design: Barracuda Retro Cruiser!

Slim Nederlands design: Barracuda Retro Cruiser!

Vrijdag 5 april 2013

Ken jij de uitdrukking die ze in het buitenland veel gebruiken om de kwaliteit van Nederlandse schepen te benadrukken: 'If it ain't Dutch, it ain't Much?! Dit gaat helemaal op voor de Barracuda Retro Cruiser die een jaar of wat geleden door FunMaxx en Acico Yachts ontwikkeld is. Ze was voor het eerst in levende lijve te bewonderen op de afgelopen HISWA alwaar haar presentatie aan het grote watersportpubliek een feit was. 

 

Deze Barracuda Retro Cruiser moet het echt hebben van haar prachtige retro en toch moderne design. Wanneer je met een dergelijk schip het water opgaat ben je van een ding verzekerd: VEEL BEKIJKS! Naast de lekkere looks van deze boot is ook het kwaliteitsverhaal hier een issue, het is een echt Nederlands kwaliteitsschip en dat merk je aan alles. Van afwerking tot doordacht concept, alles prima voor elkaar. Opvallend aan deze Barracuda is toch wel de montage van een gewone buitenboordmotor!!!!!! Jawel: geen dikke Diesel of iets dergelijks. Gewoon een BBM'tje.......

 

Slim? Jazeker! Alle voordelen van een BBM als makkelijk onderhoud, wintervastheid, GOEDKOOP en ga zo maar door, zonder dat er zo'n lelijk ding aan je spiegel hangt! Bij Barracuda Yachts hebben ze een soort van opgepimpte bun gemaakt waar de motor dan veilig en uiteraard ook stil in hangt. Je kunt er een 10PK inhangen om rustig over vaartjes enzo te sjokken maar mooier is het om even wat meer power in de bun te plaatsen. Een dikke 115PK BBM levert een topsnelheid op van maarliefst 55 kilometer per uur, das het andere werk! 'Ja', zul je zeggen: 'met 115 PK aan boord heb je evenveel water in als onder de boot'. Valt reuze mee! Door het slimme design heeft dit schip ook bij hoge snelheiden nauwelijks last van buiswater.

 

Weekendkruiser?!

 

De Barracuda Retro Cruiser wordt aangeprezen als Weekendkruiser..... Dit snappen wij van Happy Sailor niet helemaal. Bedoelt de werf een Kruiser om in het weekend mee te varen? Waarom? Op maandag vaart de boot net zo lekker als op zaterdag.... Ze kunnen NIET bedoelen dat deze boot geschikt is om het hele weekend op te bivakkeren, toch?! De ruimte voor een comfortabel verblijf voor langere tijd aan boord is er niet. Kijk als je overvallen wordt door rotweer kun je prima schuilen in het kajuitje maar meer dan dat toch echt niet. Ons inziens is de Barracuda een heerlijke dagboot met een slim concept en die ook nog eens 100% in Nederland is gemaakt: KOOPT HOLLANDSCHE WAAR!

 

Duur? Nee, je hebt al een Barracuda Retro Cruiser voor € 39.500,- incl. 10PK BBM..... voor dat geld krijg je VEEL schip!

 

Meer info en een fraaie PROMOFILM vind je op www.barracuda-yachts.nl

 

 

 

foto's met dank aan Barracuda Yachts